Gaz/Yağ Yakıtlı Motorların Patlamadan Korunması

Gaz veya yağ ile çalışan motorlar çok çeşitli endüstrilerde kullanılmaktadır. Elektrik kesintisi varsa veya nadiren kullanılan sistemler için genellikle esnek bir enerji kaynağı veya yedek olarak kullanılırlar. Ayrıca bazı avantajlara sahiptirler: dizel motorlardan daha temizdirler; yalnızca 6 aylık bir üretim süresine sahip “geleneksel” enerji sağlayıcıları ile karşılaştırıldığında çok daha hızlı bir şekilde kullanılabilirler ve doğal gaz, LPG, metan, biyogaz ve depolama gazı ve bazen de atık yağ gibi çeşitli yakıtlar ile çalışabilir. Yüksek verimliliğe sahiptirler, ayrıca verimliliği daha da artırmak için sıcak egzozdan ısı geri kazanımı olabilir.

Gaz veya yağ ile çalışan motorlar, güç üretmek için “kontrollü” patlamalar yaratacak şekilde tasarlanmıştır. Ancak egzozda kontrolsüz bir patlama riski vardır. Egzoz dumanı çok sıcaktır, bu sıcaklık metal yüzeyleri ısıtır ve bir tutuşma kaynağı oluşturur. Mekanik parçalar arasındaki sürtünme de kıvılcımlara neden olabilir. Bu nedenle, eğer yakıt gazı egzoza ulaşırsa, kontrolsüz patlamalar meydana gelebilir.

Yanmamış yakıtın egzoza ulaşmasının birkaç nedeni vardır. Dört zamanlı bir motorda, eğer pistonlar hasar görmüşse veya senkronize edilmemişse, valflerden yakıt sızabilir; Motor soğuk çalışıyorsa veya düşük yakıt konsantrasyonuna sahipse, tüm egzozun içine akmasına izin vererek tüm yakıtı yakmayabilir. Aynısı, motor yüksek devirde veya kısmi yükte ise de geçerlidir; ateşleyici arızalandığında yanmamış karışım egzozdan itilebilir.

Bu nedenle, egzozdaki herhangi bir kontrolsüz patlamayı kontrol etmek için patlama koruması gerekir. Patlama ters yönde hareket ederse, motor patlamaya dayanacak kadar güçlü olacaktır. Bununla birlikte, motor prosesinde, çevre düzenlemelerine uygun susturucular, katalitik konvektörler ve ısı eşanjörleri bulunabilir. Bu parçaların değişim için uzun teslimat süreleri ile pahalıdır ve bunların da patlamalardan korunmaları gerekir.

Bu tip motorlarda, patlama kapakları özel olarak egzoz üzerine yerleştirilir. Bir patlama olursa, basınç dalgası patlamayı kontrollü bir şekilde serbest bırakarak, parçalamadan havalandırmayı açar. Sistem iç mekandaysa veya diğer ekipman veya personelin yakınındaysa, havalandırma deliğinin altına ince bir ağın yerleştirildiği alevsiz patlama kapağı kullanılması gerekebilir.

Patlama kapaklarının sayısı ve yerleştirilmesi egzozun uzunluğuna ve geometrisine bağlı olacaktır, bu nedenle optimum çözümü bulmak için uygun bir analiz yapılması hayati önem taşır. En kritik patlama kapağı konumu motor çıkışına yakın olandır.

Detaylı bir risk analizi yaparak, Elva güvenliğin önce yapılmasını sağlar ancak gereksiz patlama kapağı yerleştirerek kaynakları israf etmez. Patlama kapaklarının son derece sağlam tasarımı, onlara daha uzun bir kullanım ömrü sağlar ve bakım sürelerini en aza indirir.

Daha detaylı bilgi için lütfen bizimle iletişime geçin.
Telefon ile arayabilir veya iletişim formundan yazabilirsiniz,
uzmanlarımız en kısa süre içinde sizlere ayrıntılı olarak cevap verecektir.